Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022

Οἱ ρίζες τοῦ ἑλληνικοῦ Πατριωτισμοῦ ( Μέρος 1ο )

          Ὁ Παναγιώτης  Δρακόπουλος στο  γχειρίδιο μέ τίτλο «Βασίλειον Γένος» περιγράφει πώς ο λληνες μφανίζονται τό πρτον ς νιαος λαός - θνος μέ τά σημερινά δεδομένα - στίς πεδιάδες το Σκαμάνδρου, ταν ξεστράτευσαν ναντίον τν Τρώων κατά τίς περιγραφές το μήρου...


Tο ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

     Πο βασίζεται πατριωτισμός τν λλήνων, γιά χάρη το ποίου ο πρόγονοί μας νά τούς αἰῶνες γραψαν τέλειωτες χρυσές σελίδες ρωϊσμο, αταπάρνησης καί πικν νικν; Γιατί θεωρομε τό Γένος μας ς κάτι ξεχωριστό; Εναι, ρα γε, νας κούφιος θνικισμός, πως κενος τν λαν χωρίς Πατρίδα, πού γιά νά δικαιολογήσουν τήν ύπαρξή τους κτρέπονται σέ κραες θνικιστικές κραυγές χωρίς οσιαστικό περιεχόμενο; Εμαστε κι μες σάν κείνους, πού κάνουν θνικές ορτές τά γενέθλια τν βασιλισσν τους, πειδή μόνο ατά χουν νά πιδείξουν; , ντιθέτως, στορία μας πό τότε πού λληνισμός νεφύη στήν στορία, δικαιολογον τήν σύνορη περηφάνεια γιά τήν καταγωγή, ρα καί γιά τήν δική μας προσωπική ποστολή σέ ατή τή ζωή;

 Τό δημιούργημα το ποιητ

     Τό εσύνοπτο λλ’ κρως διαφωτιστικό γχειρίδιο μέ τίτλο «Βασίλειον Γένος» το ειμνήστου Παναγιώτη Δρακοπούλου δίνει πάντηση στό ρώτημα. Δρακόπουλος περιγράφει πώς ο λληνες μφανίζονται τό πρτον ς νιαος λαός - θνος μέ τά σημερινά δεδομένα - στίς πεδιάδες το Σκαμάνδρου, ταν ξεστράτευσαν ναντίον τν Τρώων κατά τίς περιγραφές το μήρου. Τότε γιά πρώτη φορά ο λληνες χουν νιαο στράτευμα, κοινή γεσία το στρατεύματος κι νιαο σκοπό. Γιά πρώτη φορά ο λληνες μαζί μφανίστηκαν ξω πό τά τείχη τς Τροίας. λλά ατό δέν εναι μετά βεβαιότητος πραγματικότης, εναι σα τραγουδοσε μισή χιλιετία ργότερα στίς λληνικές πόλεις μηρος. Πεντακόσια χρόνια ργότερα, ποιητής νέλαβε νά ξηγήσει στούς λληνες τή ρίζα τους κι λα σα «γιναν» στόν Τρωϊκό Πόλεμο. Γι' ατό συγγραφέας ποκαλε τούς λληνες «τό δημιούργημα το Ποιητ». κε τέθησαν καί τά θεμέλια το λληνισμο: που γαμέμνων πιχειροσε νά παίξει τόν ρόλο το «λέω Θεο» μονάρχη, μηρος βαζε τούς Θεούς νά τόν παναφέρουν στή θέση του, το πρώτου μεταξύ σων, πού εχε περεξουσίες μόνο στήν ρα το μεγάλου κινδύνου. μεγάλος ποιητής, πίσης, ξεκαθαρίζει τά τς νότητος τν λλήνων: Βάζει τόν χιλλέα νά πε στόν γαμέμνονα τι πό τή σύγκρουσή τους «κέρδισαν κτωρ κι ο Τρες» και, πρίν τήν τελική μάχη, παροτρύνει τόν μεγάλο ντίπαλό του, γαμέμνονα: «γώ παύω νά ’μαι θυμωμένος. λλά σύ, γρήγορα ξεσήκωσε τούς μακρυμάλληδες χαιούς γιά πόλεμο». Κοντολογίς, μηρος σκιαγραφε τά χαρακτηριστικά το λληνισμο καί κάνει τήν λιάδα καί τήν δύσσεια «τή ρίζα τς ποίησής μας καί τήν ποίηση τς ρίζας μας».

συνεισφορά το Ασχύλου

     Μετά τά θεμέλια το λληνικο πατριωτισμο πού θεσε μηρος, μεγάλος μας τραγικός ποιητής - καί μαχητής στόν Μαραθνα - Ασχύλος, θέτει τό ζήτημα τς λληνικς ατογνωσίας στό πλαίσιο το «μες κι ο λλοι»: βαλε τόν δελφό του Κυναίγειρο νά ρπάξει τό πλοο τν πανικόβλητων Περσν, στε νά μποδίσει τό φευγιό τους, καί δωσε τή ζωή του, θέλοντας νά τούς κρατήσει στόν Μαραθνα, στε νά πάρει νώπιον τς στορίας σάρκα διαχωρισμός: « κόσμος τν λλήνων πέναντι στό πλθος τν βαρβάρων». Στούς «Πέρσες» του, μάλιστα, Ασχύλος βάζει τή βασίλισσά τους τοσσα νά πε τό νειρό της: Δύο γυνακες, μία μέ στολή βαρβαρική κι λλη μέ λληνική, βρέθηκαν μπροστά στόν Ξέρξη, πού θέλησε νά τίς ποτάξει. μιά «εχε στά γκέμια ποταγμένο στόμα», λλά λλη, λληνίδα, «χτυπιόταν καί το δίφρου πιάνει καί σπάει τά σύνεργα κι μέσως μέ ρμή τόν σέρνει, χωρίς χαλινάρι». Τί μεγαλοφυής περιγραφή το δαμάστου λληνικο πάθους γιά τήν λευθερία! Καί σάν νά μήν φτανε ατό, λίγο πιό κάτω, ταν τοσσα ζητε νά μάθει ποιο γεμόνα δολοι εναι ατοί πού ντρόπιασαν τόν περσικό στρατό στόν Μαραθνα, χορός τς δίνει τήν πάντηση γιά τή διάκριση «μες κι ο λλοι»: Δέν εναι δολοι, μήτε πήκοοι κανενός!

       Ὁ Ασχύλος περιγράφει μέ λεπτομέρεια τίς συνιστσες το ξονα «μες κι ο λλοι». Βάζει τήν τοσσα νά μολογήσει τι στή χώρα της, στά βάθη τς νατολς, Ξέρξης, πού πέστη δεινή, τιμωτική ττα στόν Μαραθνα, «δέν χει νά πολογηθε σέ κανέναν», φο λαός του ποτελεται πό δούλους.

 Συνεχίζεται...


Σημείωμα Διαχειριστού  Ιστολογίου:

     Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης & του εθνομηδενισμού που ζούμε σήμερα και που οι λέξεις & οι έννοιες “Έθνος” , “Πατρίδα” & “Πατριωτισμός” έχουν το ολιγότερον ξεχαστεί εάν δεν έχουν καταστεί παρεξηγήσιμες & απαγορευτικές να γράφονται & να προφέρονται, κείμενα- άρθρα σαν αυτό του κ. Διαμαντή Σεϊτανίδη που δημοσιεύουμε παραπάνω καθίστανται, πιστεύουμε, αναγκαία να προσφέρονται στους επισκέπτες του ιστολογίου μας όχι μόνο προς ανάγνωση αλλά για μελέτη, προβληματισμό, γνώση & αυτογνωσία.  

     Το εν θέματι κείμενο- άρθρο που διαβάσαμε στο Φύλλο της 24ης Δεκ. 2021 της έγκριτης ιστορικής εφημερίδος ΕΣΤΙΑ όπου, το πρώτον, δημοσιεύθηκε, θεωρώντας το αξιόλογο, αληθινό ιστορικά & ως εκ τούτου διδακτικό, ζητήσαμε από τον συντάκτη του να μας το αποστείλει παραχωρώντας μας την άδεια να το αναδημοσιεύσουμε στο ιστολόγιο  μας.                                                                                                             

     Για λόγους δεοντολογίας δε, αλλά & σεβασμού κυρίως στον συντάκτη του Άρθρου, αλλά & στην ιστορική εφημερίδα ΕΣΤΙΑ που το πρώτοδημοσίευσε, διατηρήσαμε τη γλώσσα & την πολυτονική γραφή τους, δίνοντας την ευκαιρία στους μεν παλαιότερους, ηλικιακά, φίλους επισκέπτες του ιστολογίου μας να θυμηθούν την ιστορία, τη γλώσσα & τη γραφή όπως εμείς τη μαθαίναμε κάποτε, στους δε νεότερους να γνωρίσουν, μαζί με την ιστορική τεκμηρίωση του θέματος που πραγματεύεται ο συντάκτης του άρθρου, τη γλώσσα & τη γραφή που αποτέλεσαν επί αιώνες τους βασικούς πυλώνες της υποστάσεως & της συνέχειας του Γένους & του Έθνους μας.

   Ευχαριστίες ιδιαίτερες οφείλω στον κ. Διαμαντή Σεϊτανίδη για την διάθεση του Άρθρου & την άδεια αναδημοσίευσής του στο ιστολόγιο του Συλλόγου μας.

                                                           

                                                                                   Αλέξανδρος Ι. Βαλάσκας  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Επιτρέπεται η υποβολή σχολίων σχετικών, βέβαια, με το θέμα της κάθε ανάρτησης. Η ελεύθερη έκφραση γνώμης και καλόπιστης κριτικής για τα θέματα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας είναι ευπρόσδεκτη. Αντίθετα, κάθε σχόλιο υβριστικού, προσβλητικού & κακόβουλου περιεχομένου και μάλιστα ανώνυμο θα διαγράφεται."