Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ . "Τώρα η άνοιξη ... Θα τρέχει στον κάμπο, θ' ανεβαίνει στην κερασιά, θα ξυπνάει τ' αηδόνια στις ακροποταμιές..."





                                       


Άνοιξη ,η ομορφότερη , κατά πολλούς , εποχή του χρόνου.  Η εποχή αυτή  που αποτελεί , κατά τον ποιητή  Tennyson,  την  "παιδική ηλικία του έτους",  μας έρχεται από τη αρχαιότητα φορτωμένη  με μύθους και γιορτές για την κυριαρχία της ζωής,  τον θρίαμβο του καλού απέναντι στο κακό, την χαρά , την αναγέννηση  και πάνω απ' όλα  τον έρωτα  , μια από τις κινητήριες δυνάμεις του κόσμου.

Υπέροχες ποιητικές αναφορές  στην   άνοιξη και στον Απρίλη έχει κάνει  ο  Σουβαλιώτης λογοτέχνης και φίλος  Γιώργος  Σκουρογιάννης  , στις ποιητικές του συλλογές . Τις  αναφορές του αυτές επιλέξαμε να συνοδεύσουμε με δυο αριστουργηματικές  παγκόσμιες και πανανθρώπινες   μουσικές , τις "Ομορφιές της Άνοιξης" του Τζιοβάνι Μαράντι και την "Ωδή της  χαράς " του Μπετόβεν ......


ΤΩΡΑ Η ΑΝΟΙΞΗ

Τώρα η άνοιξη
θα περνάει τις διακοπές της  στο σπίτι μου.
Θα τρέχει στον κάμπο, θ' ανεβαίνει στην κερασιά,
θα ξυπνάει τ' αηδόνια στις ακροποταμιές
και θα παίρνει βουτιές
- με τα χελιδόνια
στην πράσινη θάλασσα.

Τώρα ο πατέρας μου στην αυλή
θ' ατσαλώνει τ' αλέτρι και το κουράγιο του
για τις πυρωμένες μέρες  του καλοκαιριού,
κι η μάνα μου
θα γεμίζει τα ποτήρια  των περαστικών
με κρασί και μ' αγάπη
και θα ρωτάει να μάθει νέα μου.

Τώρα στο σπίτι μου κι οι πέτρες θ' ανθίσαν.



                                                           


ΣΕ ΦΕΡΝΕΙ Η ΑΝΟΙΞΗ

Σε φέρνει η άνοιξη
κι ο ψίθυρος  των  λουλουδιών
ο μεθυσμένος άνεμος που όλο γυρίζει
πάνω από τις στέγες  του καλοκαιριού
φωνάζοντας  τ' ονομά σου.
Η συλλογή του δειλινού κίτρινη γύρη το έρωτα
και τα πρωινά γέλια των παιδιών
που λιώνουν τις άγρυπνες νύχτες.



ΛΥΡΙΚΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ

Σήμερα
στον αγέρα αφέθηκα
και στ' όνειρο των μελισσών,
στους δρόμους  των χελιδονιών
περπάτησα.
Χλόη
στα δάχτυλά μου φύτρωσε
και στην καρδιά μου μεσουράνησε
αθώρητος λυτρωτικός
αναίτιος ήλιος.


"Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ "  ΤΟΥ ΤΖΙΟΒΑΝΙ ΜΑΡΑΝΤΙ....


ΚΑΙ  " Η  ΩΔΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ " ΤΟΥ ΜΠΕΤΟΒΕΝ...



 Ο  Γιώργος Σκουρογιάννης  γεννήθηκε στην  Πολύδροσο (Σουβάλα). Τελειώνοντας  το  Λύκειο  Αμφίκλειας
σπούδασε  στην  Ανωτάτη  Σχολή  Οικονομικών  και Εμπορικών  Επιστημών (ΑΣΟΕΕ) και  υπηρέτησε   ως  ανώτατο  Στέλεχος  στόν  ΟΔΕΠ  (Οργανισμός  Διαχείρισης  Εκκλησιαστικής  Περιουσίας).
Με  την  ποίηση  ασχολείται  απο  τα  νεανικά  του  χρόνια. Ποιήματά  του , ολα  τα  χρόνια  που  μεσολάβησαν  μέχρι  σήμερα , έχουν  δημοσιευθεί στα  περιοδικά *Θερμοπύλες, Νέα  Σύνορα, Ενδοχώρα  κ.α.

                        ΦΙΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΕΣ ΠΑΛΙΑ ΣΤΗ ΣΟΥΒΑΛΑ.....

            Νικηφόρος Βρετάκος, Γιώργος Σκουρογιάννης , Λουκάς Κούσουλας , Γιάννης Μαρρές


Λουκάς Κούσουλας, Κώστας Κούσουλας, Γιώργος Σκουρογιάννης και Γιώργος Ευστ. Γεωργούσης

Μέχρι  σήμερα  έχει  εκδώσει  τις  παρακάτω  ποιητικές  συλλογές*
Υλικά  Κατεδάφισης-1963 , Ανθρώπινα  μέτρα  -1966, Επι τα  αυτά-1972, Και  μίτος  ουδείς  -1975, Εν  Πτήσει-1978,  Εμπλοκή -1985,  Συν  επι  πλήν -1987,  Καταφυγή-1990, Διαφυγή-1992,  Κλοιός  -1996  .
Εκτός  επίσης  απο  τα  τετράστιχα  με  τίτλο  "Κέρματα"  και  πολλά    αδημοσίευτα ,  εξέδωσε  το  2008  μια  συγκεντρωτική Συλλογή  με  τίτλο  "Ποιήματα, 1963-2008"  που  περιλαμβάνει  πολλά και  αντιπροσωπευτικά   από  τις  μέχρι  τότε ποιητικές  Συλλογές.

Ποιήματα  του  Γιώργου  Σκουρογιάννη  έχουν  δημοσιευτεί   στην  εφημερίδα της Πολυδρόσου  "Παρνασσός".
Επίσης   οι  ποιητικές  του  Συλλογές  μαζί  με  έργα  άλλων  Σουβαλιωτών Λογοτεχνών  και  συγγραφέων, είχαν  εκτεθεί  και  στις  Εκθέσεις  Βιβλίου  που  είχαν  πραγματοποιηθεί  παλαιότερα (1978-1982)   στα  πλαίσια  των  εκδηλώσεων "Εβδομάδα  Χωριού" στην  Πολύδροσο.

Μια συλλογή από ποιήματα  του Γιώργου Σκουρογιάννη μπορείτε να διαβάσετε στο δεξί μέρος της πρώτης σελίδας  του μπλόγκ του Λαογραφικού.

"Γ"


                                                                                                                                                                     


2 σχόλια:

  1. "ΠΕΡΙΘΡΙΓΚΩΣΗ" Από το Γιώργο Σκουρογιάννη9 Απριλίου 2020 στις 10:42 π.μ.

    Μου τηλεφώνησε ο Γιώργος Σκουρογιάννης και μου διάβασε το παρακάτω ποίημά του (από τη
    Συλλογή του " Παλινωδία") που έγραψε το 2011 , είναι "προφητικό" και ταιριάζει απόλυτα με τις πολύ δύσκολες στιγμές που ζούμε όλοι σήμερα.
    Εγώ , επειδή τούτη η άνοιξη μας βρίσκει όλους ..."περιθριγκωμένους" , κατά τον ποιητή , σας το παραθέτω.....

    ΠΕΡΙΘΡΙΓΚΩΣΗ

    Καθώς η ελπίδα ερήμωσε
    χωρίς σταγόνα υπερβολής,
    η λιγοστή ζωή μου κλείδωσε
    στο χώρο τούτο της αυλής.

    Τις ώρες μου εδώ περνώ
    καθώς σκυλί που το 'χουν δέσει,
    για να χωνέψει πως εδώ
    καμιά δεν έχει θέση.

    Κελί μου η κάθε μέρα μόνος μου,
    κι ως είμαι αλυσωτός,
    ο γερασμένος πια χρόνος μου
    γίνεται πιό σκληρός.

    Δεν είναι μόνο ο παιδεμός,
    οι πόνοι που τρυπούν σώμα και νου,
    με πείσμα εκδίκησης ο ευτελισμός
    με κλείνει από παντού.

    Περιθρίγκωση * Περιμάντρωση, περίκλειση, περίσφιξη , περιχαράκωση, περικύκλωση .

    "Γ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόση τιμή και περηφάνια νοιώθω που αυτός ο ΠΟΙΗΤΗΣ και ΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι συγχωριανός και φίλος μου. Με πόσο δέος και σεβασμό πριν από λίγα χρόνια, άνοιξα την ξεκλείδωτη αυλόπορτά του,(έλειπε για περίπατο), και πάνω στο τραπεζάκι της αυλής του, του άφησα το ταπεινό ιστορικό συγγραμμά μου. Κι όταν την άλλη μέρα τον συνάντησα στην πλατεία, μου έσφιξε το χέρι και μου είπε. " Σε παραδέχομαι Δημητρό. Κατέχεις τη γλώσσα!!! Ήταν η ωραιότερη κριτική που έχω εισπράξει. Μου έδωσε ένα φάκελο. Αυτό που περιείχε το έχω στο σπίτι μου και στην καρδιά μου.
    Δ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

"Επιτρέπεται η υποβολή σχολίων σχετικών, βέβαια, με το θέμα της κάθε ανάρτησης. Η ελεύθερη έκφραση γνώμης και καλόπιστης κριτικής για τα θέματα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας είναι ευπρόσδεκτη. Αντίθετα, κάθε σχόλιο υβριστικού, προσβλητικού & κακόβουλου περιεχομένου και μάλιστα ανώνυμο θα διαγράφεται."