Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015

1929. Η εφαρμογή του νόμου 4397 "περί υποχρεωτικής εκπαίδευσης" στο Δημοτικό Σχολείο Πολυδρόσου

εικόνα 1
Ο νόμος 4397 (εικόνα 1) του 1929 «περί υποχρεωτικής εκπαίδευσης» προέβλεπε τις παρακάτω διαδικασίες:

 άρθρο 6 παρ.3. Ο Δ/νττης του σχολείου ζητά εγγράφως από τον Πρόεδρο της Κοινότητας την κατάσταση των μαθητών που συμπληρώνουν την απαραίτητη προς εγγραφή ηλικία. (εικόνα 2)

άρθρο 6 παρ.6. Μετά την προθεσμία των εγγραφών και σε όσους γονείς ή κηδεμόνες δεν ενέγραψαν τα παιδιά τους ή αμελούν την φοίτηση τους ο Δ/ντης του σχολείου με σημείωμα του τους υπενθυμίζει τις συνέπειες του νόμου, καθώς και τα ανάλογα πρόστιμα που επιβάλλονται, από 50 έως 500 δρχ και σε περίπτωση υποτροπής σε 1000δρχ. (εικόνα 3). Μετά συντάσσεται κατάλογος γονέων και κηδεμόνων «μη εγγράψαντος εμπροθέσμως» τα τέκνα τους (εικόνες 4 και 5). Στη συνέχεια ενημερώνετε ο Αστυνομικός Σταθμάρχης (εικόνα 6), ο οποίος με τη σειρά του ενημερώνει τον Δ/ντη του σχολείου ότι προσεκλήθησαν οι γονείς – κηδεμόνες και τους συστήθηκε η τακτική φοίτησης των μαθητών (εικόνα 7).

άρθρο 6 παρ.9. Στο τέλος κάθε μήνα οι προϊστάμενοι των σχολείων οφείλουν να αναφέρουν στον οικείο Επιθεωρητή κάθε πληροφορία σχετική με τις απουσίες των μαθητών (εικόνα 8)

εικόνα 2

εικόνα 3

εικόνα 4

εικόνα 5

εικόνα 6

εικόνα 7

εικόνα 8

Σημείωση: Τα έγγραφα από το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου δεν αναφέρονται όλα στην ίδια σχολική χρονιά, αλλά είναι ενδεικτικά του τρόπου λειτουργίας της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου.

 
Στη χώρα μας η προσπάθεια καταπολέμησης του αναλφαβητισμού εισάγεται το 1929 από την κυβέρνηση Βενιζέλου με το νόμο "περί υποχρεωτικής εκπαίδευσης" και την  ίδρυση των εσπερινών σχολείων, όπου φοιτούσαν ενήλικες για την περαίωση των σπουδών του εξαταξίου δημοτικού σχολείου. 
Στην Ελλάδα σήμερα, το ποσοστό των εγγράμματων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού» (94% άνδρες και 88% γυναίκες, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό για μια χώρα – μέλος της Ε.Ε). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ένας στους δέκα Έλληνες δεν έχει τελειώσει ούτε το δημοτικό σχολείο (560 χιλιάδες Ελληνίδες δεν έχουν τελειώσει το δημοτικό). Κι αυτό επειδή πολλές οικογένειες ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και τα παιδιά αναγκάζονται από νωρίς να αφήσουν το σχολείο και τις σπουδές τους, ώστε να ψάξουν να βρουν για δουλειά. Ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι πολλές οικογένειες ζουν στα όρια της φτώχειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ελλάδα κατέχει την 8η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρώπης που παρουσιάζουν το φαινόμενο εγκατάλειψης του σχολείου. Τη χειρότερη πλευρά της κρίσης παρουσιάζει μια έρευνα του Χρήστου Κατσίκα. Εκτός από τις τραγικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η οικονομική ύφεση στη χώρα μας και στην επιβίωση των Ελλήνων πολιτών, μια ακόμη επίπτωση  ακόμη πιο οδυνηρή  είναι η αύξηση του αναλφαβητισμού.  ( http://www.tanea.gr/news/greece/article/4761337/?iid=2 )



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου